poniedziałek, 30 września 2013

Subskrybencie – oceń mój newsletter!

By podnieść jakość swojego newslettera warto zapytać osoby, do których on dociera, jakie są ich odczucia. Taka wiedza pomoże nie tylko wyeliminować ewentualne błędy, ale też pozwoli zapobiec im w przyszłości.

Sprawdzenie opinii subskrybentów na temat newslettera jest zawsze dobrym rozwiązaniem
Wskaźnik kliknięć i otwarć Twojego newslettera firmowego niebezpiecznie maleje? To pora, by poznać opinie subskrybentów i dowiedzieć się, dlaczego tak się dzieje. A może Twoje wskaźniki są na dobrym poziomie? Nie zaszkodzi przeprowadzić ankietę i zdobyć kilka cennych informacji oraz wyeliminować ewentualne potknięcia.

Aby sprawdzić, co subskrybenci sądzą o naszym newsletterze elektronicznym, można skorzystać z dwóch sposobów. Pierwszym z nich jest wspomniana już ankieta. Innym sposobem na sprawdzenie opinii jest zamieszczenie pytań sprawdzających satysfakcję odbiorców. Z pewnością pytania takie zawężają nieco zakres odpowiedzi, ale mogą też spowodować, że subskrybenci chętniej będą na nie odpowiadać, gdyż nie jest to zbytnio absorbujące i wymaga zaledwie jednego kliknięcia. Pytania można zadawać na zasadzie tak lub nie lub też w innej formie, stosując np. skalę punktową. W pierwszym przypadku odpowiedź może być nie do końca zadowalająca, natomiast w drugim jesteśmy w stanie dowiedzieć się czy nasza wiadomość jest bardzo dobra, czy tylko dostateczna. Ważne, by dawać takie propozycje odpowiedzi, które nie wprowadzałyby nas w błąd i były klarowne.

Badania mogą pomóc nam poznać opinię subskrybentów o naszych wiadomościach. Sprawdzimy też przy okazji stopień ich zaangażowania. Stworzenie ankiet czy pytań pokaże, że takie sugestie są dla nas bardzo ważne.

Źródło: http://www.emailmarketing.pl/kto-pyta-ten-wysyla-lepsze-newslettery.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz