By podnieść jakość swojego newslettera warto zapytać osoby, do których on dociera, jakie są ich odczucia. Taka wiedza pomoże nie tylko wyeliminować ewentualne błędy, ale też pozwoli zapobiec im w przyszłości.
Wskaźnik kliknięć i otwarć Twojego newslettera firmowego niebezpiecznie maleje? To pora, by poznać opinie subskrybentów i dowiedzieć się, dlaczego tak się dzieje. A może Twoje wskaźniki są na dobrym poziomie? Nie zaszkodzi przeprowadzić ankietę i zdobyć kilka cennych informacji oraz wyeliminować ewentualne potknięcia.
Aby sprawdzić, co subskrybenci sądzą o naszym newsletterze elektronicznym, można skorzystać z dwóch sposobów. Pierwszym z nich jest wspomniana już ankieta. Innym sposobem na sprawdzenie opinii jest zamieszczenie pytań sprawdzających satysfakcję odbiorców. Z pewnością pytania takie zawężają nieco zakres odpowiedzi, ale mogą też spowodować, że subskrybenci chętniej będą na nie odpowiadać, gdyż nie jest to zbytnio absorbujące i wymaga zaledwie jednego kliknięcia. Pytania można zadawać na zasadzie tak lub nie lub też w innej formie, stosując np. skalę punktową. W pierwszym przypadku odpowiedź może być nie do końca zadowalająca, natomiast w drugim jesteśmy w stanie dowiedzieć się czy nasza wiadomość jest bardzo dobra, czy tylko dostateczna. Ważne, by dawać takie propozycje odpowiedzi, które nie wprowadzałyby nas w błąd i były klarowne.
Badania mogą pomóc nam poznać opinię subskrybentów o naszych wiadomościach. Sprawdzimy też przy okazji stopień ich zaangażowania. Stworzenie ankiet czy pytań pokaże, że takie sugestie są dla nas bardzo ważne.
Źródło: http://www.emailmarketing.pl/kto-pyta-ten-wysyla-lepsze-newslettery.html
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz