poniedziałek, 7 kwietnia 2014

Mobilny mailing

Na smartfonach otwieranych jest 41 proc. wszystkich e-maili, a aż 42 proc. osób wykorzystujących urządzenia mobilne do korzystania z poczty, od razu usuwa wiadomości, które wyświetlają się na nich nieprawidłowo – to informacje pochodzące z badania przeprowadzonego przez GetResponse w sierpniu 2013 r. Warto więc zadbać, by mailing był dostosowany do urządzeń mobilnych.

Z uwagi na rosnącą liczbę urządzeń mobilnych tworząc mailing należy brać je pod uwagę
Najprostszym rozwiązaniem będzie tworzenie wiadomości responsywnych, czyli dostosowujących się do rozdzielczości ekranu urządzenia, na którym są wyświetlane. Przy ich tworzeniu należy wziąć pod uwagę nawyki użytkowników smartfonów i do nich dostosować swoje e-maile czy biuletyny elektroniczne.

Osoby korzystające z urządzeń mobilnych bardzo często jedynie rzucają okiem na wiadomość – jeśli w ciągu kilku sekund nic nie przyciągnie ich uwagi, szybko znajdzie się ona w koszu. Dlatego to, co ma być dla odbiorcy szczególnie atrakcyjne, należy umieścić w lewym górnym rogu wiadomości, który widoczny jest od razu po otwarciu.

Jeśli uda się zainteresować odbiorcę wiadomością, będzie chciał zobaczyć jej dalszą część i zostanie zmuszony do poruszania się po wiadomości czy newsletterze firmowym. Nawigacja powinna mu to ułatwić. Zamieszczone w wiadomości linki muszą być dobrze widoczne i nie za małe. Pole linku nie powinno być mniejsze niż 44x44 piksele. E-mail nie może też być przeładowany i długi – umownie przyjmuje się, że ma on być nie dłuższy niż dwa pociągnięcia palcem.

Wspomniane dwa pociągnięcia wymuszają zwięzłość treści. Nagłówek, wyświetlany jako pierwszy, powinien zamykać się w 60 znakach. Istotna jest też czytelność. By ją osiągnąć należy korzystać z czcionki nie mniejszej niż 12 punktów w treści, natomiast w nagłówku może mieć ona maksymalnie 22 punkty.

Wiadomość powinna otwierać się bardzo szybko, a jej waga nie przekraczać 20 kilobajtów. Dlatego lepiej sprawdzają się strony w formacie HTML lub CSS. Stworzone we Flashu mogą się okazać za dużym obciążeniem dla urządzeń mobilnych.

Opracowana wiadomość responsywna, podobnie jak strona tego samego typu, powinna zostać wypróbowana na kilku różnych urządzeniach, by upewnić się, że na każdym będzie działać poprawnie. Należy także sprawdzić czy użyte w wiadomości grafiki mają odpowiednią rozdzielczość i czy będą wyglądać dobrze bez względu na to, na czym są otwierane.

Katarzyna Połeć

Źródło: http://www.netresearch.pl/jak-zoptymalizowac-mobilny-e-mail-marketing/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz